Αυτές της μέρες γινόμαστε όλοι θεατές της υποβάθμισης των ελληνικών σιδηροδρόμων. Υπό την σκιά του ΔΝΤ ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τη δήθεν εξυγίανση του ΟΣΕ, το οποίο ουσιαστικά θα πλήξει ανεπανόρθωτα τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Όπως προβλέπει το νομοσχέδιο, άμεσο αποτέλεσμα θα είναι η κατάργηση όλου του περιφερικού δικτύου της χώρας, ενώ φοβούμαστε ότι ο εναπομείνας άξονας Αθήνας – Θεσσαλονίκης θα καταστραφεί από πανάκριβες, μη ανταγωνιστικές, μη ασφαλείς, μη κοινωνικές και τελικά μη αποδοτικές υπηρεσίες. Πράγματι, ο οργανισμός σιδηροδρόμων έχει τεράστια προβλήματα, τα οποία όμως είναι πρώτα πολιτικά και έπειτα οικονομικά. Συσσωρεύει ζημιές από τον τρόπο λειτουργίας του, ο οποίος όμως του έχει επιβληθεί από τις διάφορες κυβερνήσεις. Οι πολιτικοί μας μιλάνε για τεράστιο χρέος 10 δις ευρώ. Αποκρύπτουν όμως πως το περίφημο αυτό χρέος κατά 85% είναι κρυμμένο δημόσιο χρέος, που οφείλεται στην επί σειράν ετών μη καταβολή από το δημόσιο της θεσμοθετημένης οικονομικής συμβολής του στα έξοδα συντήρησης και εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής υποδομής και παροχής κοινωνικά χρήσιμων υπηρεσιών και τιμολογιακών εκπτώσεων. Οφείλεται επίσης στον αναγκαστικό επαχθή δανεισμό του ΟΣΕ για την κάλυψη των ανωτέρω αναγκών, με υψηλότατα τοκοχρεολύσια, ακόμα και για την κάλυψη της εθνικής συμμετοχής στα συγχρηματοδοτούμενα από την Ε.Ε. σιδηροδρομικά έργα.
Η κεντρική εξουσία έχει αποφασίσει λοιπόν για την «εξυγίανση» του ΟΣΕ την εξόντωση του ελληνικού σιδηροδρόμου, βασιζόμενη σε ένα καταστροφικό ιστορικό που η ίδια δημιούργησε. Άμεσα θιγόμενη από αυτές τις εξελίξεις είναι όλη η επικράτεια και προφανώς και η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
Η κεντρική εξουσία έχει αποφασίσει λοιπόν για την «εξυγίανση» του ΟΣΕ την εξόντωση του ελληνικού σιδηροδρόμου, βασιζόμενη σε ένα καταστροφικό ιστορικό που η ίδια δημιούργησε. Άμεσα θιγόμενη από αυτές τις εξελίξεις είναι όλη η επικράτεια και προφανώς και η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
Ήδη η Πάτρα είναι σιδηροδρομικά αποκομμένη από την γραμμή Αθήνας – Κιάτου, ενώ συνδέεται μόνο με λίγες περιοχές της Δυτικής και Νότιας Πελοποννήσου, με ελάχιστα δρομολόγια καθημερινώς, «σχεδιασμένα» με τέτοιο τρόπο ώστε να καταλήξουν να χαρακτηριστούν ασύμφορα και σύντομα να καταργηθούν και αυτά.
Αναλυτικά για τις περιοχές Αχαΐας, Ηλείας:
Πάτρα – Αθήνα
Λόγω έργων για την νέα γραμμή έχει διακοπεί η σιδηροδρομική σύνδεση Πατρών – Κιάτου και η υπηρεσία έχει αντικατασταθεί με λεωφορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η υπηρεσία παρά την αντίδραση μονοπωλιακής λογικής που δέχτηκε πρέπει να παραμείνει και να ενισχυθεί έως ότου η νέα γραμμή φτάσει ως την Πάτρα. Μετά την ολοκλήρωση της ηλεκτροδότησης της σύγχρονης γραμμής Κιάτου – Αθηνών αυτές τις ημέρες, πρέπει να δρομολογηθούν 12 ζεύγη συρμών εξπρές (Ιντερσίτυ) μεταξύ Αθηνών – Κιάτου με λίγες σταθμεύσεις. Από το Κιάτο οι επιβάτες θα συνεχίζουν με εξπρές λεωφορεία με προορισμό την Δυτική Ελλάδα (Πάτρα, Πύργο, Αγρίνιο). Ο συνολικός χρόνος του ταξιδιού ως τη Πάτρα θα πέσει κάτω από τις 2:30 ώρες από 3:10 ώρες που είναι σήμερα και οι υπεραστικοί επιβάτες της Πελοποννήσου δεν θα εμπλέκονται με την χρήση του προαστιακού. Για τις ενδιάμεσες στάσεις πρέπει να δρομολογηθούν 6 ζεύγη απλών λεωφορείων, τα οποία θα έχουν ανταπόκριση με τα εξπρές σιδηροδρομικά δρομολόγια Κιάτου – Αθηνών. Επιπλέον αυτά τα δρομολόγια λεωφορείων θα εξασφαλίζουν τόσο τη σύνδεση με τον οδοντωτό σιδηρόδρομο όσο και την τοπική επιβατική κίνηση.
Πάτρα – Αθήνα
Λόγω έργων για την νέα γραμμή έχει διακοπεί η σιδηροδρομική σύνδεση Πατρών – Κιάτου και η υπηρεσία έχει αντικατασταθεί με λεωφορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η υπηρεσία παρά την αντίδραση μονοπωλιακής λογικής που δέχτηκε πρέπει να παραμείνει και να ενισχυθεί έως ότου η νέα γραμμή φτάσει ως την Πάτρα. Μετά την ολοκλήρωση της ηλεκτροδότησης της σύγχρονης γραμμής Κιάτου – Αθηνών αυτές τις ημέρες, πρέπει να δρομολογηθούν 12 ζεύγη συρμών εξπρές (Ιντερσίτυ) μεταξύ Αθηνών – Κιάτου με λίγες σταθμεύσεις. Από το Κιάτο οι επιβάτες θα συνεχίζουν με εξπρές λεωφορεία με προορισμό την Δυτική Ελλάδα (Πάτρα, Πύργο, Αγρίνιο). Ο συνολικός χρόνος του ταξιδιού ως τη Πάτρα θα πέσει κάτω από τις 2:30 ώρες από 3:10 ώρες που είναι σήμερα και οι υπεραστικοί επιβάτες της Πελοποννήσου δεν θα εμπλέκονται με την χρήση του προαστιακού. Για τις ενδιάμεσες στάσεις πρέπει να δρομολογηθούν 6 ζεύγη απλών λεωφορείων, τα οποία θα έχουν ανταπόκριση με τα εξπρές σιδηροδρομικά δρομολόγια Κιάτου – Αθηνών. Επιπλέον αυτά τα δρομολόγια λεωφορείων θα εξασφαλίζουν τόσο τη σύνδεση με τον οδοντωτό σιδηρόδρομο όσο και την τοπική επιβατική κίνηση.
Πύργος – Αθήνα
Η σιδηροδρομική σύνδεση Πύργου – Κιάτου έχει διακοπεί για τους λόγους που προαναφέραμε. Κρίνεται λοιπόν απαραίτητη η δρομολόγηση 6 εξπρές λεωφορείων στο τμήμα Πύργου – Αμαλιάδας – Κιάτου. Η μετεπιβίβαση σε λεωφορεία της Πάτρας και έπειτα πάλι σε τραίνο στο Κιάτο δεν είναι λύση. Η δρομολόγηση των εξπρές λεωφορείων θα έχει ανταπόκριση με τα αντίστοιχα εξπρές δρομολόγια των τραίνων και όχι του προαστιακού για τους λόγους που επίσης αναφέραμε.
Έναρξη των μελετών του Δ. Άξονα και για το τμήμα Πάτρας – Πύργου με ταυτόχρονη αναβάθμιση της υφιστάμενης μετρικής γραμμής με τις όποιες παραλλαγές κριθούν απαραίτητες, καθώς και άνοιγμα του κλάδου προς το λιμάνι της Κυλλήνης.
Πύργος – Πάτρα
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση της εσωτερικής μετακίνησης μεταξύ Πύργου – Πατρών στην υφιστάμενη μετρική γραμμή προτείνεται δρομολόγηση 8 προαστιακών ζεύγων συρμών. Τρία από αυτά τα ζεύγη θα συνεχίζουν για Καλαμάτα. Έκδοση προτυπωμένων εισιτηρίων και επεμβάσεις ανάλογες με αυτές του «Αχαϊκό Μετρό».
Ολυμπία – Κατάκολο
Θεωρούμε ότι το μέσο δεν έχει διαφημιστεί όσο θα έπρεπε στα τουριστικά πρακτορεία για το ζήτημα της μετάβασης των τουριστών στην Αρχαία Ολυμπία που φτάνουν στο λιμάνι του Κατακόλου. Επιπλέον η υπηρεσία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αστική συγκοινωνία μεταξύ των περιοχών αυτών αναλόγως της προαστιακής σύνδεσης Πατρών – Πύργου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου