ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

18/11/10

ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΓΚΟΛ

ΑΥΣΤΡΙΑ ΕΛΛΑΔΑ 1-2 (ΤΟΠΡΩΤΟ ΓΚΟΛ)

2500 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ

Το 510 π.Χ.,

ο τύραννος των Αθηνών, Ιππίας (γιος του Πεισίστρατου), εξορίστηκε από τους Αθηναίους με τη βοήθεια του βασιλιά της Σπάρτης Κλεομένη Α΄. Με τη βοήθεια, όμως, του έτερου βασιλιά της Σπάρτης Δημάρατου, κατέφυγε στην αυλή του Δαρείου, για να ζητήσει βοήθεια....
....
Μετά την αποτυχία της επανάστασης της Ιωνίας (499-494 π.Χ.), ο Δαρείος αποφάσισε να υποτάξει τους Έλληνες και να τους τιμωρήσει για τη συμμετοχή τους στην εξέγερση. Το 492 π.Χ. ο Δαρείος έστειλε μια στρατιά, με επικεφαλής το γαμπρό του Μαρδόνιο. Αυτή η στρατιά κατέλαβε τη Θράκη και ανάγκασε τον Μακεδόνα βασιλιά Αλέξανδρο Α' να δηλώσει υποταγή στον Μεγάλο βασιλέα.

Συνεχίζοντας προς νότο όμως, μεγάλο μέρος του περσικού στόλου καταστράφηκε από τρικυμία έξω από την χερσόνησο του Άθω και ο Μαρδόνιος αναγκάστηκε να επιστρέψει στην Ασία. Στο δρόμο της επιστροφής ο στρατός του Μαρδόνιου δέχτηκε επίθεση από το θρακικό φύλο των Βρυγών (Φρυγών) και είχε σημαντικές απώλειες. Η βόρεια Ελλάδα υποτάχθηκε στη Περσική αυτοκρατορία και ήταν πλέον ανοιχτός ο δρόμος για τη νότια Ελλάδα.

Ο Δαρείος πληροφορήθηκε από τον Ιππία ότι οι Αλκμαιωνίδες, μια ισχυρή αθηναϊκή οικογένεια, ήταν αντίθετοι με τον Αθηναίο στρατηγό Μιλτιάδη και θα βοηθούσαν στην επάνοδο του Ιππία. Θα δέχονταν επίσης τις Περσικές αξιώσεις με αντάλλαγμα να συγχωρεθούν για τη συμμετοχή τους στην εξέγερση των Ιώνων. Ο Δαρείος θέλησε να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία να εξουδετερώσει την Αθήνα και να αφήσει μόνη της τη Σπάρτη, κάνοντας το έργο της υποταγής των Ελλήνων ευκολότερο. Το σχέδιο του Δαρείου ήταν να τρομοκρατήσει τους Αθηναίους και να κάμψει τη θέλησή τους για αντίσταση, με την κατάληψη της Ερέτριας, η οποία δεν θα έφερνε μεγάλη αντίσταση. Στη συνέχεια θα αποβίβαζε στρατό στο Μαραθώνα, ώστε να τραβήξει τον αθηναϊκό στρατό μακρυά από την πόλη και ταυτόχρονα θα απειλούσε την ανυπεράσπιστη πλέον Αθήνα με μεταφορά στρατού δια θαλάσσης (περιπλέοντας το Σούνιο).

Μάλιστα, ο Δαρείος, υπολόγιζε στην ουδετερότητα των υπολοίπων ελληνικών πόλεων, ώστε να μην βοηθήσουν την Αθήνα την ώρα που θα κινδυνεύει από το στρατό του. Έτσι διέταξε ο στρατός του να περάσει μέσα από το Αιγαίο και να τιμωρήσει πρώτα τα νησιά που αρνήθηκαν να δεχτούν την εξουσία του Πέρση μονάρχη και ύστερα να επιτεθεί στις δυο πόλεις που βοήθησαν στην Ιωνική επανάσταση. Με αυτό το τρόπο έδειχνε ότι στόχος του δεν ήταν η υποταγή όλης της Ελλάδας αλλά η τιμωρία των πόλεων που αμφισβήτησαν την αυτοκρατορία του Δαρείου. Με δεδομένο ότι οι ελληνικές πόλεις δεν είχαν καλές διπλωματικές σχέσεις μεταξύ τους, καθώς υπήρχαν πολλά μέτωπα πολέμου ανοιχτά, η εξαγγελία πολέμου-τιμωρίας ήταν η καλύτερη. Τα μέτωπα πολέμου που ήταν ανοιχτά ήταν Αθήνας εναντίον Αίγινας, Σπάρτης εναντίον Άργους, Θήβας εναντίον Πλαταιών, Χαλκίδας εναντίον Ερέτριας και Θεσσαλίας εναντίον Φωκίδας. Η εξωτερική πολιτική όλων των πόλεων ήταν στραμμένη σε αυτά τα μέτωπα και δεν θα νοιαζόντουσαν για τα εξωτερικά προβλήματα της Αθήνας.

Με αυτά τα δεδομένα εξηγείται και η στάση που κράτησαν η Θήβα, το Άργος και η Αίγινα κατά τη διάρκεια των Περσικών Πολέμων. Οι ηγεσίες αυτών των πόλεων-κρατών είχαν ταχθεί είτε φανερά είτε μυστικά με την ηγεσία της Περσίας για να κερδίσουν τον γεωπολιτικό έλεγχο των περιοχών όπου είχαν συμφέροντα. Έτσι η Αίγινα αποτελούσε προγεφύρωμα για την επίθεση των Περσών στην Αθήνα και για αυτό η αντιπερσική πολιτική του βασιλιά Κλεομένη της Σπάρτης ανάγκαζε τους πέντε Έφορους στη Σπάρτη να στείλουν 1.000 οπλίτες προς ενίσχυση των Αθηναίων στη κατάληψη της Αίγινας το 492 π.Χ.. Η Αθήνα νίκησε την Αίγινα και στέρησε τη Περσία από ένα πολύτιμο σύμμαχο, ενώ όταν εισέβαλε ο Ξέρξης στην Ελλάδα, η αντιπερσική μερίδα πολιτικών στο νησί είχε αναλάβει την εξουσία χάρη στη βοήθεια του Θεμιστοκλή. Με αυτά τα δεδομένα ξεκίνησε η περσική εκστρατεία.


Έναρξη της περσικής εκστρατείας του 490 π.Χ.
Πράγματι, την άνοιξη του 490 π.Χ. ο Περσικός στρατός επιβιβάσθηκε στα πλοία με βάση τη Κιλικία. Αυτά παρέπλευσαν την Ιωνία ως τη Σάμο. Διοικητής του ιππικού ήταν ο Δάτης και διοικητής του πεζικού ο Αρταφέρνης, γιος του ομώνυμου σατράπη των Σάρδεων. Από εκεί κατευθύνθηκαν προς τη Νάξο, ενεργώντας αιφνιδιαστική επίθεση και έτσι οι κάτοικοι δεν πρόλαβαν να οργανώσουν την άμυνα του νησιού. Από τους Νάξιους, άλλοι κατέφυγαν στα ορεινά σημεία και άλλοι εξανδραποδίσθηκαν, οι ναοί και οι κατοικίες πυρπολήθηκαν και το νησί έμεινε υπόδουλο στους Πέρσες ως το 479 π.Χ.. Όταν έμαθαν οι κάτοικοι της Δήλου την καταστροφή της Νάξου, εγκατέλειψαν το νησί και κατέφυγαν στην Τήνο. Ο Περσικός στόλος κατέπλευσε στην αντικρινή Ρήνεια αλλά απέφυγε την καταστροφή και λεηλασία των ιερών. Ο Δάτης, μάλιστα, αφού κάλεσε τους φυγάδες να επιστρέψουν στη Δήλο, προσέφερε θυσία στον Απόλλωνα 300 τάλαντα θυμιάματος, όπως ιστορεί ο Ηρόδοτος. Ο θεός του φωτός ήταν πολύ συμπαθής στους Πέρσες καθώς ταυτιζόταν με τον δικό τους Αχούρα Μάζδα.

Λίγο μετά την αναχώρηση των Περσών φοβερός σεισμός κατέστρεψε τη Δήλο. Κατόπιν ο Περσικός στόλος αφού υπέταξε τα περισσότερα νησιά των Κυκλάδων και πήρε ομήρους, κατέπλευσε στην Κάρυστο. Η πόλη αρνήθηκε να δεχθεί τους Πέρσες, τελικά όμως αναγκάστηκε να συνθηκολογήσει και η περιοχή της λεηλατήθηκε. Τέλος, από το νότιο Εύριπο οι Πέρσες έφθασαν στην Ερέτρια.

Οι Ερετριείς ζήτησαν απεγνωσμένα βοήθεια από τους Αθηναίους. Οι Αθηναίοι έστειλαν 2.000 οπλίτες, κληρούχους στρατιώτες από την Χαλκίδα, να συνδράμουν την πόλη της Εύβοιας. Φτάνοντας στην Ερέτρια οι οπλίτες βρέθηκαν σε μια κατάσταση σύγχυσης, καθώς οι μισοί πολίτες της πόλης ζητούσαν να παραδοθούν χωρίς αντίσταση στους Πέρσες, οι άλλοι μισοί δήλωναν πως θα πολεμήσουν μέχρι εσχάτων και οι υπόλοιποι πρότειναν να μπουν στα καράβια τους και να φύγουν από την Ελλάδα. Μπροστά σε αυτή τη κατάσταση, ο Αισχίνης του Νόθωνος, συμβούλεψε τους Αθηναίους να φύγουν όπως θα έκανε και ο ίδιος. Η Ερέτρια τελικά παραδόθηκε στους Πέρσες ύστερα από πολιορκία 6 ημερών, εξαιτίας της προδοσίας δύο κατοίκων της, του Ευφόρβου του Αλκίμαχου και του Φιλάγρου Ακαυνέα. Η πόλη ισοπεδώθηκε και οι κάτοικοι μεταφέρθηκαν ως άποικοι στην Αρδέρρικα της Σουσιανής, ως τιμωρία για τη συμμετοχή τους στην εκστρατεία εναντίον των Σάρδεων.

Οι Αθηναίοι συνειδητοποίησαν ότι ήταν ο επόμενος στόχος του περσικού στρατού και ότι χρειάζονταν οι ίδιοι βοήθεια. Έτσι έστειλαν έναν αγγελιοφόρο στη Σπάρτη. Ο αγγελιοφόρος αυτός ήταν ο Φειδιππίδης και διέτρεξε την απόσταση Αθήνα-Σπάρτη, 220 χιλιόμετρα, σε 48 ώρες ενώ έφτασε στη Σπάρτη στις 9 Σεπτεμβρίου. Όταν έφυγε ο Φειδιππίδης, στις 7 Σεπτεμβρίου, οι Πέρσες αποβιβάζονταν στον Μαραθώνα και ετοίμαζαν το έδαφος για τη μάχη. Ο Αθηναίος ημεροδρόμος εξήγησε τη κατάσταση στους πέντε Εφόρους και οι Σπαρτιάτες δέχθηκαν να στείλουν βοήθεια, όχι όμως πριν περάσουν δέκα μέρες, επειδή μεσολαβούσαν τα Κάρνεια.

Η αποβίβαση των Περσών στον Μαραθώνα και το δίλημμα των Αθηναίων
Οι Πέρσες μετά την κατάκτηση της Ερέτριας πέρασαν στην Αττική. Ο Ιππίας τους συμβούλευσε να αποβιβαστούν κοντά στο Μαραθώνα. Εκεί είχαν αποβιβαστεί αυτός και ο Πεισίστρατος πριν από πενήντα χρόνια από την Ερέτρια. Ήταν η πιο κοντινή περιοχή στην Ερέτρια διευκολύνοντας έτσι τον εφοδιασμό. Επιπλέον η πεδιάδα του Μαραθώνα ήταν η πιο κατάλληλη για τη χρησιμοποίηση του περσικού ιππικού.

Η μάχη
Οι Αθηναίοι αντέδρασαν άμεσα στην είδηση της απόβασης των Περσών. Βάδισαν κατευθείαν στο Μαραθώνα με περίπου 10000 άντρες. Αφού οι Σπαρτιάτες δεν είχαν στείλει ακόμα βοήθεια, η μόνη ενίσχυση για τους Αθηναίους ήρθε από τους Πλαταιείς, με ολόκληρο το στρατό τους ο οποίος ανερχόταν σε περίπου 1000 στρατιώτες.

Οι δέκα στρατηγοί που ήταν επικεφαλής του Αθηναϊκού στρατού ήταν διχασμένοι για το πώς έπρεπε να δράσουν. Πέντε υποστήριζαν ότι ήταν πολύ λίγοι για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τους Πέρσες ενώ οι υπόλοιποι ανάμεσα τους και ο Μιλτιάδης ήταν υπέρ της μάχης. Επειδή βρίσκονταν σε αδιέξοδο αποφάσισαν μάλλον μετά από πρόταση του Μιλτιάδη να ψηφίσει και ο πολέμαρχος, ο Καλλίμαχος. Ο Μιλτιάδης κατάφερε να τον πείσει και οι Αθηναίοι ετοιμάστηκαν για τη μάχη.

Το σχέδιο του Μιλτιάδη ήταν να εμπλακεί σε μάχη με το περσικό πεζικό όσο πιο σύντομα γινόταν ώστε να αποφύγει τις απώλειες από τους εχθρικούς τοξότες. Κάθε βράδυ πριν τη μάχη οι Έλληνες μίκραιναν την απόσταση ανάμεσα στα δύο μέτωπα και τη μέρα της μάχης είχαν φτάσει σε απόσταση περίπου 8 σταδίων, δηλαδή 1480 μέτρα. Στο δεξιό άκρο είχε τοποθετηθεί επικεφαλής ο Καλλίμαχος και στη συνέχεια οι δέκα φυλές με τους Πλαταιείς να είναι στο αριστερό άκρο. Ο Μιλτιάδης είχε επιμηκύνει το μέτωπο του ώστε να είναι ίσο με το μέτωπο των Περσών έτσι ώστε το δεξιό και το αριστερό κέρας να είναι ισχυρά αποδυναμώνοντας το κέντρο.

Οι Έλληνες επιτέθηκαν εναντίον των Περσών γρήγορα, τρέχοντας στα τελευταία μέτρα, μάλλον αιφνιδιάζοντας έτσι τους Πέρσες. Η σφοδρότητα της σύγκρουσης έδωσε πλεονέκτημα στα ισχυρά άκρα. Η μάχη ήταν αμφίρροπη για αρκετή ώρα μέχρις ότου οι δυο περσικές πτέρυγες κατέρρευσαν και τράπηκαν σε φυγή. Στο κέντρο όπου βρίσκονταν οι επίλεκτες δυνάμεις με τους Πέρσες και τους Σάκες ο ελληνικός σχηματισμός διασπάστηκε και υποχώρησε. Τα πλάγια τμήματα όμως γύρισαν πίσω και επιτέθηκαν στο περσικό κέντρο περικυκλώνοντας τους. Ακολούθησε σκληρή μάχη και τελικά οι Πέρσες τράπηκαν σε φυγή, προς το Σχοινιά που βρίσκονταν τα πλοία τους. Πολλοί Πέρσες έπεσαν στα νερά του έλους και πνίγηκαν. Η μάχη συνεχίστηκε στο Σχοινιά καθώς οι Πέρσες προσπαθούσαν να διαφύγουν. Εκεί πέθαναν ο Καλλίμαχος, ο στρατηγός Στησίλαος και ο Κυναίγειρος, ο αδελφός του Αισχύλου. Οι Αθηναίοι κατάφεραν να καταλάβουν επτά πλοία.

H μάχη είχε τελειώσει. Οι νεκροί Πέρσες υπολογίζονται από τον Ηρόδοτο γύρω στους 6400 ενώ οι Έλληνες είχαν χάσει μόνο 192. Μετά τη νίκη τους στάλθηκε αγγελιοφόρος για να την αναγγείλει στην Αθήνα, ο οποίος ξεψύχησε μόλις έφτασε από την κούραση. Ο περσικός στόλος κατευθύνθηκε προς την Αθήνα ελπίζοντας να φτάσει πριν τον Αθηναϊκό στρατό. Η Αθήνα όλο αυτόν τον καιρό φυλασσόταν από μια μικρή φρουρά. Οι Πέρσες ήλπιζαν ότι θα κατάφερναν να καταλάβουν την ανυπεράσπιστη Αθήνα.

Η αντίδραση του Μιλτιάδη ήταν άμεση. Άφησε τον Αριστείδη με τη φυλή του να φυλάει τα λάφυρα και κατευθύνθηκε με τον υπόλοιπο στρατό στην Αθήνα. Όταν τα πρώτα περσικά πλοία έφτασαν στο Φάληρο ο Αθηναϊκός στρατός είχε ήδη φτάσει. Οι Πέρσες δεν μπορούσαν να επιχειρήσουν απόβαση και γύρισαν στην Ασία.

Την επομένη της μάχης έφτασαν οι ενισχύσεις από τη Σπάρτη. Αυτό σήμαινε ότι είχαν καταφέρει να καλύψουν όλη την απόσταση από τη Σπάρτη έως την Αθήνα μέσα σε τρεις μέρες μόνο. Στη συνέχεια κατευθύνθηκαν στο Μαραθώνα και επιθεώρησαν το πεδίο της μάχης και τους νεκρούς Πέρσες, συνεχάρησαν τους Αθηναίους και γύρισαν πίσω στη Σπάρτη.


wikipedia

25 ΧΡΟΝΙΑ PLAYBOY ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

SEX ΜΕΤΑΞΥ ΦΙΛΩΝ

Δεν είναι λίγες οι φορές που ακούμε για «φιλικό» σεξ ανάμεσα σε μια γυναίκα και έναν άντρα ... Και φυσικά κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο να το βιώσει κάποια στιγμή και ο ίδιος, αν δεν του έχει ήδη συμβεί.

Μπορεί όμως δύο πραγματικοί φίλοι να καταλήξουν στο κρεβάτι;...
Σύμφωνα με τους ειδικούς, αν πρόκειται για πραγματική φιλία, όχι.
Αν όμως κάποιοι άνθρωποι θέλουν να είναιμαζί αλλά «βαφτίζουν» τη σχέση τους φιλία, γιατί δεν μπορούν να ομολογήσουν στον εαυτό τους ότι έλκονται σεξουαλικά, τότε αυτό θα οδηγήσει δίχως δεύτερη σκέψη στο σεξ.

Πιθανά σενάρια
1. Να γίνουν ζευγάριΗ σεξουαλική επαφή θα αποκαλύψει την ερωτική έλξη που υπέβοσκε τόσο καιρό και, αν και οι δύο είναι ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα και έχουν εκπληρωθεί οι συνειδητές ή ασυνείδητες προσδοκίεςτους, τότε είναι πολύ πιθανό η «φιλική»τους σχέση να μετατραπεί σε ερωτική.

2. Να καταστραφεί κάθε μορφή σχέσηςΑπό τη στιγμή που οι δύο «φίλοι» θα φτάσουν στο κρεβάτι η φαντασίωση γίνεται πραγματικότητα. Το αποτέλεσμα όμως μπορεί να μην έχει καμία σχέση με αυτό που ο ένας από τους δύο ή και οι δύο είχαν φανταστεί και τελικά να τουςαπογοητεύσει. Στην περίπτωση που απογοητευθούν και οι δύο, τα πράγματα είναι πιο απλά, αφού η οποιαδήποτε μορφή σχέσης θα λήξει… κοινήσυναινέσει. Όταν όμως ο ένας από τους δύο, λόγω της απογοήτευσης, παραιτηθείαπό κάθε ερωτική αξίωση και ο άλλος επιμένει, τότε τα πράγματα δυσκολεύουν.Και γίνονται ακόμα χειρότερα αν ο αποχωρήσας μπει ή είναι ήδη σε σχέση,αφού τότε προκύπτουν ασυνείδητοι ανταγωνισμοί και επιθυμία αυτού που μένει πίσω να καταστρέψει ή να παρέμβει στη σχέση του άλλου.

3. Να μην αλλάξει τίποταΕίναι λιγότερο πιθανό να συμβεί, όμως δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο να μην επηρεαστεί η σχέση και να συνεχιστεί από εκεί που είχε μείνει. Για να συμβεί κάτι
τέτοιο όμως απαιτείται ωριμότητα και εμπιστοσύνη. Έτσι το γεγονός, αν δεν οδηγήσει σε "ελεύθερη" σχέση ή κανονική σχέση, θα ξεπεραστεί και θα ξεχαστεί.
http://www.mensonly.gr

ΟΙ ΑΘΕΑΤΕΣ ΠΛΕΥΡΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ. 17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1973.

Τη νύχτα στις 14 Νοεμβρίου 1973, ο ισραηλινός στρατηγός Μωσέ Νταγιάν έφθασε στην Αθήνα.
Εγκαταστάθηκε στο σπίτι του γαμπρού του Δημ. Ιωαννίδη , του γιατρού Αλαζράκη .
Από εκεί έστειλε μήνυμα στον Ιωαννίδη να είναι έτοιμος : «η ώρα έφθασε . Όλα είναι έτοιμα».
Την επομένη 15 Νοεμβρίου , το γιώτ «Απόλλων» , ιδιοκτησίας της εταιρίας ΟΤC , η οποία τότε ήταν ιδιοκτησίας της CIA , έφθασε στον Πειραιά .
Το γιώτ πριν τη μετατροπή του , ήταν μονάδα του βρετανικού πολεμικού ναυτικού .
Ήταν εξοπλισμένο με πανίσχυρο ασύρματο , τέλεια εργαστήρια και αναρίθμητους φακέλους .
Είκοσι κομάντος συμπλήρωναν το ειδικό πλήρωμα του σκάφους .
Από τον Πειραιά έπλευσε προς τα ανοιχτά του Σουνίου , όπου και περίμενε ανενόχλητο.
Στο μεταξύ έκαναν τις ανάλογες επαφές τους , κυρίως με το στρατηγό Νταγιάν
, ο οποίος ήταν σε συνεχή επαφή με Έλληνες πολίτες για την υπόθεση του ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ.
Η κύρια επαφή Νταγιάν , εκτός από τον Ιωαννίδη - Αραπάκη -Μπονάνο , ήταν με τον Γιάγκο Πεσματζόγλου ,ο οποίος τότε ήταν μέλος της Λέσχης ...Μπίλντεμπεργκ για την Ελλάδα.
Είχε αναλάβει το πολιτικό σκέλος της εξέγερσης του Πολυτεχνείου.
Ήταν ο ενδιάμεσος μεταξύ των επί κεφαλής των φοιτητών ,του Στρατηγού Νταγιάν και της Λέσχης Μπίλντεμπεργκ.
Ο Πεσματζόγλου είχε άμεση επαφή , κυρίως με τρία πρόσωπα , από τους φοιτητές της εξέγερσης :Η μία είναι σήμερα {1993} αρχηγός αριστερού κόμματος και οι άλλοι δυο στελέχη και βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Με την ελπίδα και την ευχή , πως θα βγουν και θα καταγγείλουν δημόσια τα γεγονότα εκείνης της νύχτας από την πλευρά τους όπως εκείνοι τα έζησαν , υπόσχομαι , αν δεν μιλήσουν οι ίδιοι , να δημοσιεύσω στο επόμενο βιβλίο μου τα ονόματα τους ...;.
Τα χαράματα της 16 Νοεμβρίου , έφθασαν χίλιοι κομάντος από τις Βρυξέλλες , με εντολή να συμμετάσχουν στην εξέγερση του πολυτεχνείου.
Όλοι μεταφέρθηκαν από τη βάση του ελληνικού στη γεωγραφική υπηρεσία Στρατού στο πεδίο του Άρεως .
Τους μοιράστηκαν Ελληνικές στρατιωτικές και αστυνομικές στολές και περίμεναν διαταγή να επέμβουν.
Εκτός από όπλα , είχαν στην κατοχή τους ασύρματο , συγχρονισμένο με εκείνον του γιωτ «Απόλλων» , απ΄ όπου και περίμεναν την διαταγή για επέμβαση ...;..
Ο στρατιωτικός που είχε αναλάβει την εποπτεία όλων των ανδρών , ήταν ο υποστράτηγος Χουήζερ του ΝΑΤΟ , αλλά και έμπιστος της τριμερούς Επιτροπής .
Την νύχτα της 16ης Νοεμβρίου , οι κομάντος του ΝΑΤΟ διατάχθηκαν από τον υποστράτηγο Χουήβερ , να ακροβολιστούν στο Πεδίο του Άρεως και να περιμένουν διαταγές ..
Οι είκοσι κομάντος που περίμεναν στο γιωτ, διατάχθηκαν να πάνε με λέμβους στη στεριά , να καταλάβουν το σπίτι του Γεωργίου Παπαδόπουλου , να κόψουν τα τηλεφωνά του και να απαγορεύσουν στο δικτάτορα κάθε επαφή με τον έξω κόσμο.
Να συνεννοηθούν μετά με τους Έλληνες «συναδέλφους» τους και να περιμένουν διαταγή για να αποχωρίσουν.
Όταν νύχτωσε οι κομάντος έφθασαν στην ακτή και από εκεί με στρατιωτικά τζιπ κατευθύνθηκαν προς το σπίτι του δικτάτορα Παπαδόπουλου.
Οι άλλοι έφυγαν «κατά ομάδες» από τη Γεωγραφική Υπηρεσία ΚΑΙ ΑΚΡΟΒΟΛΙΣΤΗΚΑΝ στο πεδίο του Άρεως .
Αργότερα , όταν το τανκ έσπασε την πόρτα του πολυτεχνείου , οι κομάντος βρίσκονταν ήδη μέσα.
Στις εφιαλτικές στιγμές που ακολούθησαν , οι Νατοϊκοί κομάντος χτυπούσαν αδιάκριτα.
Σκότωσαν , έσφαξαν έσπασαν ωμοπλάτες και όταν πια ο «εχθρός» είχε νικηθεί ένα στρατιωτικό σφύριγμα του επικεφαλής τους επανέφερε στην τάξη.
Ανασυντάχθηκαν , και όπως είχαν έρθει , έφυγαν αθόρυβα.
Σε μια ώρα απογειώνονταν από τη βάση του Ελληνικού , με προορισμό τις Βρυξέλλες .
Χίλια δολάρια μπόνους πήρε ο καθένας , για εκείνη τη βραδιά ...;
Το ίδιο έγινε και με τους είκοσι .
Διατάχθηκαν να επιστρέψουν στο γιωτ .
Ξημερώματα στις 18 Νοεμβρίου 1973 , το γιωτ «Απόλλων» έπλεε ανοιχτά , με προορισμό τη Βαρκελώνη ..
Ο Στρατηγός Νταγιάν αφού ενέκρινε τον κατάλογο των νέων Υπουργών , τακτοποίησε και άλλες μικρές λεπτομέρειες , και αναχώρησε αθόρυβα για το Ισραήλ, όπως είχε έρθει ...;..
Έχει και συνέχεια ...; ...; ...; ...; ...; ...; ...;..
ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΙ ΕΝΤΟΛΟΔΟΤΕΣ.
ΣΧΟΛΙΟ:
ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΙΟΣ ΛΑΟΣ ΕΚΛΕΓΕΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ.

Πηγή...  http://alfeiospotamos.blogspot.com/

17/11/10

17/11/73 ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΦΟΙΤΗΤΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΤΕΡΤΙΛΗ.

Βεβαίωση με ένορκη κατάθεση του Αντώνη Αγριτέλλη, οδηγού του Ντερτιλή, την ημέρα της σφαγής του Πολυτεχνείου*
«Είδα τον Ντερτιλή να δολοφονεί το Μυρογιάννη»
«Είδα τον Ν. Ντερτιλή να βγάζει το περίστροφό του και να σκοτώνει ένα νεαρό στην οδό Πατησίων. Μια κόκκινη λιμνούλα από αίμα σχηματίστηκε γύρω από το κεφάλι του νεαρού στην άσφαλτο και μια ακόμα μικρότερη άσπρη από χυμένα μαλλιά.»Η ένορκη βεβαίωση που κατατέθηκε στο Δικαστήριο έχει ως εξής: «Ήμουνα προσωπικός οδηγός του Συνταγματάρχη Ντερτιλή. Την Παρασκευή το απόγευμα (16ης Νοεμβρίου) τον παρέλαβα από το σπίτι του και τον μετέφερα με το τζιπ στην Αστυνομική Διεύθυνση Αθηνών στην οδό Σταδίου 10, γύρω στις 7 το βράδυ. Κατά τις 10 η ώρα βγήκε ο Ντερτιλής μαζί με κάποιον ανώτερο αξιωματικό της Αστυνομίας και έφυγαν. Πότε επέστρεψαν δεν τους αντελήφθην.
Στις 4 ή 4:30 ξημερώνοντας Σάββατο παρέλαβα τον Ντερτιλή και τον μετέφερα από την ΑΣΔΕΝ στο Πολυτεχνείο με το τζιπ. Σταμάτησα κοντά στην κατεστραμμένη πύλη, ο Ντερτιλής κατέβηκε και συζητούσε με κάποιον αξιωματικό της Αστυνομίας. Ξαφνικά αντελήφθην φασαρία και φωνές προς τη μεριά της διασταύρωσης Πατησίων και Στουρνάρα. Παρετήρησα ότι αστυφύλακες έδερναν έναν νεαρό. Ξαφνικά αυτός κατόρθωσε να αποσπασθεί από τους αστυφύλακες. Τότε ο Ντερτιλής, που μόλις είχε αντιληφθεί το επεισόδιο, έβγαλε από το μπουφάν του το περίστροφό του και πυροβόλησε χωρίς να πολυσκεφθεί.
Ο νεαρός έπεσε σαν κοτόπουλο. Έμεινε επί τόπου ακριβώς στην διασταύρωση Πατησίων και Στουρνάρα, προς την πλευρά της Ομόνοιας. Εγώ φαντάστηκα ότι του έριξε στα πόδια και περίμενα να κινηθεί. Όταν όμως είδα να σχηματίζεται μια λίμνη από αίμα και μια μικρή άσπρη λιμνούλα από μυαλά, κατάλαβα ότι τον πυροβόλησε στο κεφάλι και ήταν ήδη νεκρός.
Μετά, σαν να μη συνέβαινε τίποτα, μπήκε στο τζιπ και κτυπώντας με στην πλάτη, μου είπε “με παραδέχεσαι ρε; Σαράντα πέντε χρονών άνθρωπος και με τη μια τον πέτυχα στο κεφάλι”
. Εγώ τα είχα χάσει και ήμουνα φοβερά ταραγμένος και φοβισμένος. Συνεχίσαμε προς την Πατησίων και φθάσαμε στο Μουσείο. Εκεί κάποιος υπάλληλος των τρόλεϋ ήταν μπλοκαρισμένος και οι αστυφύλακες του φώναζαν και τον έσπρωχναν. Ο Ντερτιλής κατέβηκε απ’ το τζιπ, κόλλησε το περίστροφό του στο στομάχι του ανθρώπου και τον φοβέριζε ότι θα τον σκοτώσει αν δεν εξαφανιστεί.
Μετά προχωρήσαμε προς τον ΟΤΕ όπου ευρίσκοντο αρκετοί πολίτες.
Ο Ντερτιλής έβγαλε το περίστροφό του και άρχισε να πυροβολεί χωρίς να μπορώ να διαπιστώσω αν χτυπήθηκε κανείς. Από τον ΟΤΕ γυρίσαμε πίσω και φθάσαμε στα Χαυτεία ακριβώς έξω από τον ΜΠΡΑΒΟ. Ενώ δεν είχαμε σταματήσει ακόμη, ο Ντερτιλής αντελήφθη πάνω από τον Κινηματογράφο “Αλάσκα” πολίτες που είχαν αποκλεισθεί. Κατέβηκε αμέσως από το αυτοκίνητό του και διέταξε τους ΛΟΚατζήδες να κάνουν έφοδο και να τους πιάσουν. Ο ίδιος έδινε διαταγές με το περίστροφο στο χέρι λέγοντας: “Βαράτε στο ψαχνό, πέντε παληόπαιδα θα μας κάνουν ό,τι θέλουν;” Μετά από λίγο, οι ΛΟΚατζήδες κατέβασαν τριάντα περίπου άτομα και τους έβαλαν επάνω σε καμιόνια και τους πήραν.
Από το σημείο εκείνο φύγαμε και πήγαμε στην οδό Γ΄ Σεπτεμβρίου και Μάρνη, σε μια υπηρεσία της Χωροφυλακής. Το διεπίστωσα αυτό, γιατί μόλις κατέβηκε ο Ντερτιλής έτρεξαν οι Χωροφύλακες και τον υποδέχτηκαν.
Αυτός όμως τους είπε, σαν να τους μάλωνε, “τι φοβάστε ρε; Βαράτε στο ψαχνό, εγώ έκανα την αρχή.”. Τότε κατάλαβα ότι είχε μαθευτεί η πράξις του Ντερτιλή.
Μετά από μέρες με ρώτησε ο Ντερτιλής:
“Θυμάσαι ρε, αυτόν που πυροβόλησα στο Πολυτεχνείο; Ε, τη γλύτωσε τελικά.”Φυσικά ήταν προφανής ο σκοπός του, ήθελε να απαλύνει την τρομερή εντύπωση που μου είχε δημιουργήσει με τον φόνο που έκανε εν ψυχρώ και να τον λησμονήσω. Αλλά το φοβερό αυτό γεγονός θα το θυμάμαι σ’ όλη μου τη ζωή. Έκανα πως τον πίστεψα αλλά δεν είχα την παραμικρή αμφιβολία ότι ο νεαρός ήταν νεκρός. Πράγμα που το διάβασα αργότερα στις εφημερίδες.
Μετά από αρκετές μέρες μ’ έδιωχναν με δυσμενή μετάθεση στο Πολύκαστρο. Με κάλεσε ο Ντερτιλής και μου είπε:
“Παιδί μου, δεν πρέπει να ξεχνάς ένα πράγμα, ότι στην Υπηρεσία μας ό,τι ακούμε και ό,τι βλέπουμε μένει για την Υπηρεσία, δεν το λέμε αυτό ούτε στην μάνα μας.”Κατάλαβα τι εννοούσε. Η μετάθεσή μου στο Πολύκαστρο γινόταν επειδή ήμουν προσωπικός οδηγός του Ντερτιλή. Την δικαιολόγησαν όμως ότι είχα σπάσει τον καθρέπτη του αυτοκινήτου του και για τιμωρία έπαιρνα την μετάθεση αυτή.
Επίσης, θέλω να προσθέσω ότι κατά την διάρκεια των γεγονότων του Πολυτεχνείου ο Ντερτιλής έλεγε συνεχώς σε όποιον συναντούσε, “βαράτε στο ψαχνό”. Έλεγε ακόμη σε μερικούς άλλους ότι: “Όταν δείτε τέσσερα, άτομα τον έναν να τον σκοτώνετε και τους τρεις να τους βάζετε στο καμιόνι”.».

*Από το αρχείο του Δημήτρη Μπουρνού.

ΤΟΝ ΨΑΧΝΟΥΝ ΝΑ ΤΟΝ ΒΡΟΥΝ....

Μάλλον ο Ζουρτσάνος τους κορόιδεψε "ψιλό γαζί" και κατάφερε να αποσπάσει τις ψήφους στα χωριά της Ζαχάρως όπου ήταν άγνωστος και δεν ανταπέδωσε την υποστήριξη του στην Φιγαλεία.
Ο κλέφτης και ο ψεύτης τον πρώτο χρόνο χαίρεται,λέει μια σοφή παροιμία.
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ???
Λίγο να καθίσετε και να τα ψάξετε θα καταλάβετε. Έβαλε γνωστούς και φίλους να τρέχουν και να τον υποστηρίζουν σε κάποια χωριά και εκείνος αντί να κάνει το ίδιο το έπαιξε .....πέρα βρέχει.
Ακούω ότι τον ψάχνουν να τους εξηγήσει το γιατί φέρθηκε έτσι, γιατί όπως και να το κάνουμε δεν είναι δυνατόν να έχει κοροϊδέψει και τους πέντε τουλάχιστον συνυποψηφίους του από τον πρώην Δήμο Ζαχάρως.
 Ένας που μου έλεγε την πιό πάνω ιστορία συμπλήρωσε: "Έτσι θα κάνουν διοίκηση στον Δήμο???? Αν κοροϊδεύονται μεταξύ τους τότε τι θα κάνουν με τον κόσμο???"

Ελπίζω να είναι απλά λόγια και να μην είναι αλήθεια.....

ΓΛΕΝΤΗΣΑΝ ΤΗΝ ΝΙΚΗ ΣΤΑ ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ.

Μεγάλο γλέντι έγινε την Δευτέρα το βράδυ στα Πετράλωνα.
Αρνία,κρασί με γλέντι μεγάλο έγινε από τον συνδιασμό του Πανταζή Χρονόπουλου όπου μαζεύτηκαν όλοι οι υποστηρικτές του απο την Φιγαλεία για να γιορτάσουν την εκλογική του νίκη.
Σίγουρα στο μεγάλο αυτό γεγονός έφαγαν, ήπιαν και γλέντησαν και άλλοι οι οποίοι δεν είχαν ψηφίσει γιατί η εκδήλωση είχε χαρακτήρα μιας "ανοικτής" φιλόξενης παρέας με οικοδεσπότες τους υποψηφίους απο την Φιγαλεία και τα γύρω χωριά.
Πάντως άρχισαν οι διαδώσεις για το ποιός θα κάνει χρέη Δημάρχου μιας και το γνωστό πρόβλημα δεν επιτρέπει στον εκλεγμένο Πανταζή Χρονόπουλο να ασκήσει τα καθήκοντά του. Υπάρχει μία φήμη για τον κ.Βλάχο απο την Φιγαλεία αλλά ίσως το όνομα που θα ανακοινωθεί  θα είναι μία ακόμα "εκπληξη" του Πανταζή.

ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ. 15 ΟΡΟΦΟΙ ΣΕ 6 ΜΕΡΕΣ..!!

Ένα ξενοδοχείο 15 ορόφων μέσα σε 6 ημέρες κατάφερε να “σηκώσει” κατασκευαστική εταιρεία στην Κίνα, επίτευγμα που θα μπορούσε να συγκριθεί - ίσως - μόνο με τη δημιουργία του κόσμου σε εφτά ημέρες...

Το εντυπωσιακό επίτευγμα των Κινέζων κατασκευαστών, σχεδιάστηκε, οργανώθηκε και έγινε πραγματικότητα, με σκοπό την εξοικονόμηση ενέργειας, υλικών και φυσικά χρόνου.
Μάλιστα, το “Ark Hotel”, που κατασκευάστηκε στην Changsha της Κίνας, είναι αφενός πολύ μοντέρνας κατασκευής και αφετέρου “εξοπλισμένο” έτσι, ώστε να αντέξει σε σεισμό έως και 9 Ρίχτερ!
Το 15όροφο κτίριο έχει παράλληλα πολύ καλή ηχομόνωση και θερμομόνωση, πλήρη καλωδίωση, τριπλά παράθυρα, ενώ χτίστηκε σε προχτισμένα γερά θεμέλια.
Ακόμη μία σημαντική “λεπτομέρεια”... η ολοκλήρωση της κατασκευής του, πραγματοποιήθηκε με απώλεια με μόλις 1% κατασκευαστική φθορά.

Οι Κροάτες μας «βούτηξαν» την Επίδαυρο

Ένας – ένας οι γείτονες μας αρπάζουν κομμάτια της Ελλάδας – χωρίς κανείς να αντιδρά από την ελληνική κυβέρνηση. Μετά τους Τούρκους, που βήμα – βήμα μπλοκάρουν κομμάτια του ελληνικού Αιγαίου και τους Σκοπιανούς που έκαναν δικό τους τον Μέγα Αλέξανδρο και το όνομα Μακεδονία, έρχονται τώρα οι Κροάτες να ΄΄βουτήξουν΄΄ την Επίδαυρο.
Στην Κροατία υπάρχει μια πόλη, που λέγεται CAVTAT (Τσαβτάτ, είναι η νοτιότερη πόλη της Κροατίας, πάνω στις δαλματικές ακτές, 20 χιλιόμετρα νότια του Dubrovnik, πιο κάτω αρχίζει το Μαυροβούνιο), η οποία εδώ και 4 χρόνια οργανώνει ένα επιτυχημένο φεστιβάλ κλασσικής κυρίως, μουσικής, που ονομάζεται ΄΄EPIDAURUS FESTIVAL!!!! (www.epidaurusfestival.com).
Στο portal της πόλης (www.cavtatportal.com) αναφέρεται ότι η πόλη ιδρύθηκε τον 6ο Π.Χ. αιώνα, “by a handful of Greek traders” , προερχόμενοι από την ομώνυμη πόλη της Πελοπονήσου, εξ’ ου και το όνομα Επίδαυρος, που οι Λατίνοι το μετέτρεψαν σε “Epidaurum”, για να αλλάξει και πάλι στην περίοδο της «Δημοκρατίας της Ραγκούζας» (μετά τον 14 Μ.Χ. αιώνα) σε “Ragusa Vecchia” (“Ragusa είναι το ιταλικό όνομα του Dubrovnik) και να καταλήξει τελικά στο σλάβικο όνομα Cavtat (Τσαβτάτ), που είναι και αυτό παραφθορά του λατινικού “Civitas Vetus”(Παλαιά Πολιτεία). Απ’ αυτά τα λίγα φαίνεται πως δεν τρέφουν και κανένα ιδιαίτερο θαυμασμό για την ελληνική τους καταγωγή!
Όταν όμως έρχεται η στιγμή να ονοματίσουν το νεόκοπο φεστιβάλ, εκεί δεν έχουν ούτε ενδοιασμούς, ούτε αναστολές, γιατί το «βενετσιάνικό τους παρελθόν» είναι πολύ λίγο, μπροστά στην «γκλαμουριά» που τους προσφέρει το αρχαιοελληνικό τους όνομα με λατινική γραφή! Και εγένετο: “Epidaurus Festival”!!!
Το φεστιβάλ τους γεννήθηκε «ως δια μαγείας», ασχολούνται μόνο με κλασσική ή έστω σοβαρή μουσική, απουσιάζει εντελώς η αρχαία ελληνική τραγωδία και κωμωδία και στην ιστοσελίδα του φεστιβάλ δεν γίνεται καμία μνεία στην προέλευση του ονόματός τους, καθώς επίσης και στην σημασία της ελληνικής Επιδαύρου, στον αρχαίο και σύγχρονο κόσμο, όπως μας λέει ο κ. Νίκος Αργυρόπουλος που το έχει επισκεφθεί.
Φυσικά για όλα αυτά, το Ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού δεν έχει ιδέα και δεν έχει κάνει κίνηση προστασίας του ονόματος της δικής μας ιστορικής Επιδαύρου.
Άντε και στους Δελφούς σε λίγο.
 

ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΦΙΔΙΩΤΙΣΣΑ

Η ιστορία της Παναγίας της Φιδιώτισσας, και τα φιδάκια Της...

Στο χωριό Μαρκόπουλο της Κεφαλονιάς, σε μια πλαγιά γεμάτη από δένδρα, βρίσκεται ο Ναός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Στην Εκκλησία αυτή εμφανίζονται κάθε χρόνο από 6 Αυγούστου μέχρι 15 του ίδιου μήνα τα φίδια της Παναγίας, πού κρέμονται από τις εικόνες με τις καντήλες, τα στασίδια χωρίς να πειράζουν κανέναν...
Η εικόνα της Παναγίας, σύμφωνα με την παράδοση, βρέθηκε μέσα σ'ένα σκίνο (δένδρο), που άγνωστο πως, πήρε φωτιά χωρίς να καταστραφεί η εικόνα. Ανήκει στην Ιερά Μητρόπολη Κεφαλληνίας...

Πήρε το όνομα Φιδιώτισσα από ένα θαύμα Της, το οποίο θυμίζει κάθε χρόνο στους προσκυνητές Της με ένα άλλο θαύμα Της. Ψηλά στην πλαγιά του χωριού Μαρκόπουλο (στη νότια Κεφαλονιά), πριν χρόνια οι χωρικοί είδαν ένα δέντρο (σχίνο) να καίγεται και οι φλόγες να ανεβαίνουν πολλά μέτρα ψηλά.
Το δάσος πήρε φωτιά σκέφτηκαν. Ανησύχησαν και έτρεξαν να σβήσουν τη φωτιά για να μην καεί το δάσος και το χωριό.
Όταν έφθασαν οι χωρικοί είδαν το δέντρο εντελώς καμένο και στην καμένη ρίζα του ήταν ακουμπισμένη μια πολύ όμορφη εικόνα της Παναγίας, που η φωτιά δεν την άγγιξε. Οι χωρικοί συγκινημένοι πήραν την εικόνα στα χέρια τους, την προσκύνησαν και χαρούμενοι την κατέβασαν στο χωριό και την τοποθέτησαν στην εκκλησία του χωριού τους, που ήταν στην πλατεία. Το επόμενο πρωί πήγαν και οι άλλοι χωρικοί στην εκκλησία για να προσκυνήσουν την εικόνα της Παναγίας. Όμως η εικόνα έλειπε και δεν βρισκόταν πουθενά. Κάποιος πήγε στο βουνό και βρήκε την εικόνα στο καμένο δέντρο, την κατέβασε στο χωριό και ρωτούσε ποιός την πήγε εκεί. Έτσι οι κάτοικοι αποφάσισαν να κλειδώσουν την εκκλησία. Όμως τρεις φορές η εικόνα έλειπε και την ξανάβρισκαν στο καμένο δέντρο. Τότε οι χωρικοί πίστεψαν πως η επιθυμία της Παναγίας είναι να βρίσκεται εκεί και γι'αυτό έχτισαν μία εκκλησία και έβαλαν μέσα σε ένα ωραίο εικονοστάσι την Παναγία. Μετά από λίγο καιρό χτίστηκε μοναστήρι γυναικών. Οι μοναχές προσεύχονταν καθημερινά στην Παναγία. Ένα πρωί είδαν να πλησιάζουν πειρατικά καράβια και να ανηφορίζουν πειρατές στο μοναστήρι με σκοπό να το λεηλατήσουν. Τότε οι μοναχές φοβήθηκαν και ζήτησαν την προστασία της Παναγίας. Κι αυτή έκανε το θαύμα Της. Φίδια κύκλωσαν το μοναστήρι κι όταν πήγαν οι πειρατές φοβήθηκαν κι έφυγαν. Οι μοναχές σώθηκαν και ευχαρίστησαν την Παναγία. Από τότε κάθε χρόνο εμφανίζονται φίδια. Φεύγοντας η 15η Αυγούστου, αναχωρούν και τα φίδια. Γερμανοί ειδικοί τα εξέτασαν, αλλά δεν μπόρεσαν να τα κατατάξουν σε κανένα από τα γνωστά είδη.Είναι γκρίζα, λεπτά, και δεν ξεπερνούν το μέτρο.
Όταν τα χαϊδεύεις, νιώθεις το δέρμα τους βελούδινο και βλέπεις δυο ματάκια σπινθηροβόλα. Στο πλατύ τους κεφάλι σχηματίζεται ένας μικρός σταυρός, καθώς επίσης και στην άκρη της λεπτής γλώσσας τους.
Αν κάποια χρονιά τα φίδια δεν παρουσιασθούν, είναι κακό σημάδι. Αυτό συνέβη το 1940, καθώς και το 1953, οπότε δοκιμάσθηκε το νησί από τους σεισμούς.
Πηγή:
www.kalymniansvoice.gr

16/11/10

ΗΤΑΝ 17/11/1973......ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

ΝΕΑ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΑΛΒΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΣΥΝΟΡΑ

Η εφημερίδα Γκαζέτα Σκιπτάρε επικαλούμενη πηγές του Αλβανικού ΥΠΕΞ αναφέρει ότι «η αλβανική κυβέρνηση δεν θα παραπέμψει στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης την απόφαση του Αλβανικού Συνταγματικού Δικαστηρίου για ακύρωση της Ελληνοαλβανικής Συμφωνίας για την οριοθέτηση των μεταξύ τους θαλασσίων υδάτων.

Ινφογνώμων Πολιτικά

Την απόφαση αυτή, η οποία έχει ήδη ληφθεί, άφησε να εννοηθεί και η Αλβανίδα ΥΦΥΠΕΞ Εντίθ Χάρτζι, σε συνέντευξη που παραχώρησε προ ημερών σε αλβανική εφημερίδα. Η Γκαζέτα Σκιπτάρε προσθέτει ότι «Ο μοναδικός δρόμος που απομένει και για τις δύο πλευρές, είναι, όπως φαίνεται, η έναρξη των διαπραγματεύσεων για την υπογραφή μιας νέας Συμφωνίας για την οριοθέτηση των θαλάσσιων υδάτων.

Επίσημες πηγές του ΥΠΕΞ ανέφεραν στην ε/φ μας ότι αυτή αναμένεται να είναι και η θέση την οποία η αλβανική πλευρά θα παρουσιάσει επίσημα στην ελληνική πλευρά, κατά τις διαπραγματεύσεις που αναμένεται να ξεκινήσουν για το θέμα αυτό την επόμενη εβδομάδα».

Η εφημερίδα φιλοξενεί και συνέντευξη του απόστρατου συνταγματάρχη Μυσλύμ Πάσα, ο οποίος «επιχειρηματολόγησε επιστημονικά κατά των λαθών της προηγούμενης Συμφωνίας» ). Ο Πάσα σημειώνει ότι η Συμφωνία αυτή μετετράπη σε διαφωνία με αποκλειστική ευθύνη της αλβανικής πλευράς. Ο Πάσα επισημαίνει ότι η ελληνική πλευρά δεν άσκησε πιέσεις κατά τις διαπραγματεύσεις για τη Συμφωνία, η αλβανική πλευρά αποδέχθηκε να υποψει με πλήρη βούληση μια Συμφωνία η οποία παραχωρούσε αλβανικό θαλάσσιο χώρο στην Ελλάδα, καθώς και ότι η Συμφωνία υπεγράφη παρουσία των δύο πρωθυπουργών με την Ελλάδα «να βάζει και τα δύο πόδια της Αλβανίας σε ένα παπούτσι, από το οποίο η Αλβανία δεν μπορεί να τα βγάλει εύκολα».

Η Ελλάδα, συνεχίζει ο Πάσα, έχει μια Συμφωνία υπογεγραμμένη και από τις δύο πλευρές και ζητά την επικύρωσή της. Η ελληνική πλευρά, συνεχίζει ο Πάσα, δεν θα δεχθεί να οριοθετηθεί μια νέα θαλάσσια διαχωριστική γραμμή, διότι για την ελληνική πλευρά η Συμφωνία ισχύει και θα πρέπει να επικυρωθεί.

Όσο για το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, ο Πάσα διερωτάται: Ποιός θα παραπέμψει το θέμα στο Δικαστήριο όταν και οι δύο πλευρές έχουν υπογράψει με τη βούλησή τους μια Συμφωνία; Καταλήγοντας ο Πάσα σημειώνει ότι κατά την άποψή του, απαιτούνται νέες διαπραγματεύσεις, αλλά εάν γίνουν νέες διαπραγματεύσεις, δεν θα έχουν στόχο μια νέα οριοθέτηση των υδάτων, αλλά την εξεύρεση ενός τρόπου για την παράκαμψη της απόφασης του Συνταγματικού Δικαστηρίου Αλβανίας.

http://www.onalert.gr/default.php?pname=Article&catid=2&art_id=972

Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki
Related Posts with Thumbnails